Taggar

, , , ,

Death at Wentwater Court

Långt, långt (låångt) efter alla andra påbörjade jag för ett tag sedan serien om Daisy Dalrymple. I Death at Wentwater Court får vi läsa om hur Daisy först kommer igång med att undersöka brott. Det är lite av en slump. Daisy är på gamla bekantas gods, där hon vanligtvis skulle besökt och bott över som gäst, men nu besöker för att arbeta. Hon försöker lansera sig själv som journalist, men det är inte helt lätt när inte många andra i henne umgängeskrets arbetar och har svårt att förstå varför hon vill (och behöver) gör det. Medan hon filar på sin artikel och fotar bilder till den sker ett mord på Wentwater Court. Daisy fattar misstankar när hon tittar på sina foton och ser något som ser lite märkligt ut.

Det är alltid kul att ge sig på en bok eller serie som många andra gillar. 1920-talscozy crime och läckra omslag lockar, men jag kan inte säga att jag blev störtförälskad. Jag lyssnade på den som engelsk ljudbok och var inte så förtjust i uppläsaren. Jag tror att det kan ha spelat in. Den var trots det småmysig – i den mån man kan säga det om en mordhistoria – och jag skulle tro att jag så småningom kommer att läsa fler delar.