Taggar

, , , ,

Wyrd-sistersTerry Pratchetts Discworld-serie är omtyckt av många och jag är ganska sent på bollen med att läsa den. Jag läser den lite halventusiastiskt, eftersom jag inte tycker de är superunderhållande, men gärna vill och tror att de kommer att växa i mitt tycke. Att jag också har haft en stor del av dem stående hemma i min oläst-hylla har förstås också varit en bidragande orsak till att jag fortsätter läsa dem. Men förstås också att de har sina stunder. På sistone har jag fattat att de är mer underhållande för mig att lyssna på, så det är vad jag gör nuförtiden. Det tillför ganska mycket med en engelsk dialekt och roliga röster. Alla som jag hört läsa Pratchetts böcker i ljudboksformat har varit kanon, medan kvinnan som läser Wyrd Sisters är närmast fantastisk. Hon lyckas skifta från den ene karaktären till den andre med rätt röst och rätt dialekt utan minsta misstag. Det enda som kunder vara bättre, antar jag, är möjligen om Pratchett själv läste. Det vore onekligen intressant att lyssna till.