Taggar

, , , , , , , , ,

Christmas at the Gingerbread Cafe

Jag var lite dåligt förberedd med julläsningen i år och letade febrilt runt på amazon efter lättsam och stämningsfull läsning i e-boksformat. Jag hittade inget klockrent och valde till slut denna, som hade både jul- och baktema som talade för sig. Det visade sig vara en kortroman, något priset kanske borde indikerat, men det finns ju gott om billiga fullängdiga e-böcker också. Istället är det här första delen i en serie på 3 (+ 1 med kopplingar till dessa), som jag misstänker tillsammans blir som en bok, men som blivit uppdelad på lämpliga ställen. Eller så är det bara 3 sammanhörande kortromaner, det är ju för all del inte förbjudet.

Kortformen i det här fallet gjorde att handlingen inte riktigt hann byggas upp och att det blev en del tvära kast. På det hela taget var det inte en jättebra bok, nästan lite fånig emellanåt, men kanske att den hade blivit bättre om man läst alla 3 delarna och fått ett större sammanhang. Svårt att avgöra när man som jag nöjer mig med första delen. Jag har hittat en annan, normallång, julroman på liknande tema som låter bättre och som jag tänkte ge mig på istället. Mer om den när den är läst.

Vill man ha något snabbt, juligt och romantiskt kan Christmas at the Gingerbread Café för all del funka. Den lämnade inte så stort avtryck eller behållning för min del, men var för all del inte avskräckande dålig. Här finns en kort beskrivning av handlingen.