Etiketter

, ,

Sju jävligt långa dagar

Vilken underbar överraskning Jonathan Tropper visade sig vara. Jag var inte alls beredd på hur rolig Sju jävligt långa dagar skulle visa sig vara, även om jag förvisso hört flera som uppskattat Troppers olika böcker. Det väldigt ofta jag inte skrattar åt sådant andra säger ska vara roligt, men det här var precis min humor. Dråpligt, genant, opassande, tragiskt och ack så skoj.

Det handlar om en judisk familj, vars familjefar nyss har dött. Faderns sista önskan var enligt modern att hela familjen ska samlas och sitta shiva i sju dagar. De fyra syskonen har inte setts på länge, och tycker väl ärligt talat inte så mycket om varandra, på syskons vis. Men det har mycket historia mellan sig och mycket som binder dem samman. De har alla också en massa hemligheter, som snart börjar sippra ut. Läs mer om boken här.

Jonathan Tropper var en trevlig ny bekantskap och någon jag definitivt kommer att läsa igen. Vilken tur för mig att han hunnit skriva en hel del böcker redan.

