Taggar

, , ,

50 sätt att träffa den rätteJag råkade läsa ut min pendlarbok på jobblunchen häromdagen och fann mig så utan lektyr till hemfärden. En snabb titt i hyllorna gjorde att jag fann denna bok, med sitt smått avskräckande omslag. Jag mindes dock att gott om folk i mina twitter- och bloggflöden läst och gillat, och kände själv igen Lucy-Anne Holmes från när jag läste (Un)like a Virgin för ett par år sedan.

Jag har nog inte läst något så här Bridget Jones-igt sedan, ja, Bridget Jones. Fast Sarah Sargent är mindre klantig och mer snuskig, kan man väl säga. Men humor och dejtingliv har de gemensamt, och det var helt klart en rolig bok. A light read kan man väl säga, och väldigt snabbläst så här på svenska. Hade jag haft möjlighet hade jag hellre läst den på engelska, för det är alltid något litet som försvinner i översättningen, även om jag inte hade några invändningar mot den egentligen. Förlaget beskriver handlingen här.