Taggar

, , , ,

Godnattsagor för barn som drickerMarjaneh Bakthiari är en av mina absoluta favoritförfattare. Jag läste hennes två första romaner, Kalla det vad fan du vill och Kan du säga schibbolet, i samband med att de kom ut och älskade dem. Hennes tredje, Godnattsagor för barn som dricker, är minst lika underhållande. En extra bonus var att lyssna på den som ljudbok, uppläst av Saman Bakthiari. Han var verkligen klockren som uppläsare av den här boken. Jag älskade hans röst och sätt att läsa. Det gjorde boken ännu roligare och avsevärt bättre än med min egen läsröst i huvudet. Dessutom redde han ut uttal av namn och platser korrekt, vilket jag inte gjort. Jag kan absolut rekommendera lyssning av den här boken, och vanlig läsning också, om de två tidigare romanerna är något att gå på. En ung och skarpsynt författare som skriver riktigt bra, roligt och angeläget om Sverige och Iran, svenskar och iranier, och allt däremellan. Förlagets beskrivning av just Godnattsagor för barn som dricker här.

Läs också hennes tidigare två. Jag har svårt att välja vilken av de tre jag gillat bäst.