Taggar

, , ,

Ensamma hjärtan och hemlösa hundarRachel ärver ett hus och ett hundpensionat på landsbygden efter sin moster. Det sammanfaller med att Rachel gjort slut med Oliver, (den gifte) pojkvännen sedan många. Hon har även lämnat sitt arbete, eftersom han också jobbar där. Utan arbete och lätt förvirrad i tillvaron försöker Rachel hålla hundpensionatet flytande, trots att hon inte har någon aning om vad hon gör, eller ens är någon hundmänniska. Lite efter lite märker hon att hon trivs ganska bra i byn, med hundarna och de människor hon lär känna. En flirt med den lokale veterinären eskalerar snabbt och allt ställs på sin spets när Oliver plötsligt dyker upp för att vinna tillbaka henne. Vad vill Rachel egentligen med sin framtid?

Jag är mer katt- än hundmänniska, men att det är en tydlig röd hundtråd i Dillons böcker hindrar dem inte från att vara charmiga även för dem som inte är hundgalna. Just den här boken handlar väldigt mycket om hundar, medan övriga böcker jag läst av henne mer har dem som sidospår. Jag tyckte om den här boken, även om den nog inte var lika bra som The Secret of Happy Ever After, som jag blev ännu mer förtjust i pga bokhandelstemat. Men jag är klart sugen på att läsa mer av Dillon. Jag tycker att det är kul att hon lyckas sy ihop böckerna perifert, genom att vissa karaktärer återkommer i de olika böckerna, men inte mer än att de ändå är helt fristående. Huvudpersonen i en bok kan återkomma som en bikaraktär i en annan, och på så vis får man veta hur det gått för den även efter att böckerna tagit slut.