Taggar

, , , , , ,

House at Seas EndDen tredje boken om och med Ruth Galloway levererar i samma stil som de tidigare. Inte riktigt samma starka intryck som den första kanske, men i sin tur nog bättre än den andra. Historien i denna del bottnar i en händelse under andra världskriget, som ingen utom ett fåtal då inblandade känner till. Dessa personer har hunnit bli gamla och har livet bakom sig, men hemligheten kommer inte att dö med dem. På stranden orsakar erosion att människoben upptäcks, och samtidigt är en tysk journalist en mystisk historia på spåren. Ruth inser snart att de två faktumen hänger ihop, och börjar tillsammans med polisen försöka pussla ihop vad som egentligen hände på den Norfolkska kusten under andra världskriget. Någon är dock angelägen om att hålla det förflutna hemligt, och snart har de också färska mord att reda ut.

Elly Griffiths böcker har blivit säker underhållning för min del, och något jag tar till när jag behöver nöje under seg pendling eller långa arbetsveckor. Som tur är har jag ett par delar kvar innan jag är i kapp. Inlägg om tidigare delar här och här.