Taggar

, , , , , ,

monsterakademinYtterligare en bok av Martin Widmark minsann, men så har han också skrivit en salig massa böcker. Jag fick tips om den här serien (som jag förvisso kände till redan) på twitter och tilltalades av titeln, Nellys klatschiga namn och illustrationerna, gjorda av Christina Alvner. Dem blev jag hemskt förtjust i. Boken i sig är också trevlig.

Denna första del om Nelly Rapp berättar om hur hon blir testad och rekryterad som monsteragent. Den lägger en handlingsgrund och hintar tydligt om att vara toppen av ett isberg för vad som komma skall. För mer finns, mer än tio delar till bara så här långt. Boken är enkel och relativt lättläst för åldersgruppen. Jag kommer säkerligen att fortsätta med kommande del(ar) lite längre fram.

Fler böcker av Widmark som jag skrivit om hittas här.