Taggar

Best of 2012Förr om åren, innan jag själv bloggade, brukade jag så här års tjata på bokbloggande vänner om inlägg med de bästa böckerna de läst under det nyligen avslutade året. Det slog mig först häromdagen att jag sedan inte själv gjort sådana inlägg, så kanske att det vore på sin plats. Fast ‘bäst’ och ‘favorit’ är förstås alltid svårt, och listan skulle kunna göras minst dubbelt så lång, men fem (sju) (eller sex) minnesvärda läsupplevelser och tre bubblare lyckades jag åtminstone lista (utan inbördes ordning):

Bubblare:

2012, kan jag konstatera så här i efterhand (och redan när det begav sig), blev verkligen chick lit:ens och cozy crime:ns år. En enkel väg och motpol när man till vardags är nedtyngd av tungrodd kurslitteratur, om man ens ska orka läsa mer. Frågan är om jag kan ta mig upp ur det träsket 2013? Tveksamt, och åtminstone nog inte före jag har min examen :)