Etiketter

, , ,

Eslöv kanske inte är den ort man turistar på oftast och jag ska erkänna att jag bara varit där ett fåtal gånger fastän jag bott nära i väldigt många år, men i somras åkte vi dit en solig dag för att ragga Pelle Svanslös-böcker som jag spårat upp via Bokbörsen. Antikvariat Källaren skulle ha en hel del och lediga som vi var tog vi en tågtur och hamnade på ett ganska välsorterat ställe.Antikvariatet låg ganska mysigt på en innergård. Varför det kallades Källaren är oklart, åtminstone hittade vi bara markplan och övervåning, fast både stort och öppet, och inte så ‘bara’. Trevligt ställe, om man har vägarna förbi.

Väl på orten passade vi på att kolla in även annat bokigt. Vi kollade biblioteket och browsade i Kindvalls bokhandel (fotot ovan). Kanske inte det mest nyskapande jag sett i bokhandelsväg, men en bokhandel none the less. Lunch åt vi på Röstånga Möllas café, som enligt sina menyskyltar skulle ha mycket imponerande (för en småort) veganmatigt. Dessvärre var det mesta i den vägen slut just den dagen (trots tidig lunch) men vi fick oss i varje fall gott bröd från deras surdegsbuffé.

