Etiketter

, ,

På senaste tiden har jag känt mig lockad av att lära mig sticka, men jag har inte riktigt hittat något som tilltalar mig tillräckligt för att faktiskt ge mig på det. Jag var bra sugen när jag såg Magdalenas snygga läsplattefordal och började kolla upp veganvänligt garn, men sedan föll allt i glömska. Tills jag stod och rotade bland julböckerna nere i magasinet på Malmö Stadsbibliotek för att ställa i ordning en julhylla i början av november och hittade den här klockrena boken: Arne & Carlos Julkulor. Jag kände med ens att det här var precis vad som skulle få mig att börja sticka. Så kul idé, och liksom läsplattefodralet, något jag faktiskt kan se komma till användning (till skillnad från snestickade halsdukar och för hårt knutna mössor).

Den här boken och det här paret är hur charmiga som helst. Kolla spaceinvadersarna på Carlos (?) tröja! Videon fick mig också att le stort. Arne & Carlos strikker videre. Det är med viss sorg i hjärtat jag insett att jag inte kommer att komma igång med något stickprojekt den här gången heller. Efterhand som novemberveckorna gått har jag fått inse att jag har en hobby för mycket redan och med extra hög belastning just under december. Men ännu har jag inte gett upp sticktankarna helt. Vi ses igen, Arne & Carlos.

