Taggar

, , , ,

Man måste ju älska titeln om inte annat :)

Suzanne Hart är ägare till munkbageriet Donut Hearts i staden April Springs, USA. Hon går upp kl 01 var morgon och förbereder bakverk tillsammans med sin assistent Emma, och löser mordgåtor på fritiden. I Fatally Frosted, som är andra delen i Jessica Becks Donut Shop Mystery-serie, är det Suzanne själv som råkar illa i det som huvudmisstänkt efter att en kvinna fallit ner död under en munkbakardemonstration – dödad av en av Suzannes munkar. Men Suzanne vet förstås att hon inte är mördaren, det är bara polisen som inte vill tro henne, så det blir upp till henne själv att försöka rentvå sig från misstankar.

Cozy crime är en av mina favoritgenrer när det gäller avslappnings- och underhållningsläsning, men efter hand som tiden gått och olika sorters cc hunnit läsas har jag blivit lite kräsnare med valet av böcker inom genren. Den här köpte jag tidigt, samtidigt med del 1, något jag inte längre gör eftersom det finns så många serier som låter spännande, medan långt ifrån alla håller måttet. Fatally Frosted håller väl förvisso, men är inte tillräckligt spännande eller på annat sätt engagerande för att få mig att skaffa nästa del. Mordhistorien är OK, men jag antar att jag inte är tillräckligt intresserad av munkar för att miljön ska väga upp i längden, så jag nöjer mig med att ha läst del 1 och 2, skulle jag tro. Annars finns totalt 8 delar hittills i den här serien att gotta sig åt. Mer om dem och författaren Jessica Beck här.