Taggar

, ,

Många av er känner säkert igen Lucy-Anne Holmes som författaren till 50 Ways to Find a Lover/50 sätt att träffa den rätte som blev försäljningssuccé och uppskattad av många. Jag har inte själv läst den men jag har läst om den på diverse bloggar, och inför läsandet av denna hennes 3e bok läste jag omdömen som tydde på besvikelse, då den här nya inte skulle leva upp till hennes första.

Titeln (Un)like a Virgin antyder förstås (bl a) musik, Madonna och 80-tal. Av dessa stämmer åtminstone en in: musiken. Titeln är inte klockren tycker jag, och omslaget förstår jag inte riktigt heller. Boken handlar om Gracie Flowers, Londons bästa fastighetsmäklare, organiserad och med The 5-Year Plan: Making the Most of Your Life som favoritbok. Men så händer någonting. Hon får inte den befordran hon jobbat mot i 5 år och hennes pojkvän sedan 10 år lämnar henne plötsligt. När ett byggföretag dessutom vill bygga en väg rakt över hennes älskade fars grav hotar Gracies värld att rasa samman. Men bland bråten och tårarna hittar Gracie rester av den livsdröm hon begravt för över 10 år sedan, då hennes pappa dog.

(Un)like a Virgin är en söt chick lit som är både underhållande och mysig, men den saknar wowfaktor och jag kan förstå de delvis besvikna omdömena jag läst utan att själv göra jämförelsen med första boken. Den är absolut läsvärd som underhållande tidsfördriv dock, tyckte jag.

Mer om boken här, och här finns Lucy-Anne Holmes på twitter.

Läsex från Sphere.