Taggar

, , ,

Jag blev lite överraskad av Sophie Kinsellas Remember Me? då den var bättre än jag hade förväntat mig. Jag vet inte exakt vad jag hade väntat mig, men den historia som gavs var betydligt mindre klyschig och förutsägbar än den kunde ha varit. Istället tar historien andra vändningar än de uppenbara och det blir till slut en både ovanlig och ganska underhållande historia.

I centrum för handlingen står Lexi, som under en piss up med sina vänner/kollegor en fredag kväll faller ner för en trappa och slår i huvudet. När hon vaknar är det över 3 år senare och hennes liv är totalt annorlunda än hon minns det – det verkar t o m vara helt perfekt: hon har ett välbetalt och högpresterande jobb, hon är i form och har dyra kläder och en stilig miljardär till man. Jo, plötsligt är hon gift och bor i en stylad och fläckfri vindsvåning i populära Kensington. Men Lexi inser också hur olik sig själv hon blivit i sitt nya liv. Hon hittar knappt spår av den Lexi hon känner i hemmet och ingen av hennes gamla vänner finns kvar annat än som undersåtar på jobbet. Hon kan inte för sitt liv förstå vad som hänt och minnesförlusten hon drabbats av ger inte med sig. Det blir upp till Lexi att försöka pussla ihop bitarna som är hennes liv och förstå hur hon kommit från A till B – och vart hon ska näst.