Taggar

Då har jag dragit igång en ny hyllvärmaromgång, den 7e i ordningen för oss som betar av och bloggar på Hyllvärmarna. Vi är ganska blygsamma där och satsar på 5 böcker per halvår, eller så många man vill: fler eller färre går lika fint. Det kan vara svårare att läsa böcker som stått länge än man tror. Mest pga alla konkurrerande nya böcker man under tiden införskaffar… Själv brukar jag välja ut sådana jag säkert vill få läst och läser sedan ytterligare hyllvärmare vid sidan av. Andra i utmaningen väljer böcker allteftersom, och efter humör.

De fem jag hoppas ta mig igenom före halvårsskiftet är

Den röda grevinnan av Yvonne Hirdman
Darling River av Sara Stridsberg
Nice Cup of Tea and a Sit Down av Nicey & Wifey
Döda vita män av Johan Hakelius
och – inte på bild eftersom jag inte äger den – Howard’s End av E M Forster

På hyllvärmarna är vi ett varierande gäng, vissa omgångar många, andra har vi varit färre. Det är en öppen blogg så om någon vill delta är det bara att maila hyllvarmarna (@) gmail (.) com, så lägger vi till dig, eller om man vill köra sitt eget rejs på sin egen blogg (inte tvunget på samma sätt som vi) får man gärna tipsa mig om bloggadressen här i kommentarerna, så stöttar vi varandra. En del av er känner jag till sedan innan, men man får gärna påminna. Funderar på att skapa en bloggroll för syftet.