Taggar

,

Jag har fått en utmärkelse! Min allra förstaste som (självständig) bokbloggare, vilket känns alldeles extra stort. Helena på Fiktiviteter förärade mig den och jag är inte sen att ta emot och skicka den vidare. 5 st pokaler ska jag dela ut, och det är ju fullständigt omöjligt att välja ut bara få bland alla dessa fina bokbloggar. Men jag bär med er andra lite som i väskan på bilden och har idag valt ut 5 finingar (OK, förlåt, det var cheesy, men så fin bild ju! Hittad här).

Men innan dess vill jag passa på att klämma in en ode till hela #boblmaf i stort (bokbloggsmaffian för den som inte talar twitter), som är ett sådant hyvens gäng när det gäller att välkomna nya bloggare. Knappa 6 veckor, varav de första dessutom i garderoben, har f & b funnits och redan förärats både award, kommentarer och några ping backs. Känns mycket välkomnande. Jag ska se till att föra denna fina tradition vidare.

Så till awarderandet. Först, en liten adresslapp som följde med:

1. Klistra in awarden (nedan) på din blogg.
2. Tacka personerna som gav er Awarden och länka till bloggarna.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra

Och så pärlorna:

Kära Breathless, skrivpedagog och författare till bokpärlan Katja Aronssons oskuld som än så länge bara finns att få tag på via författerskan själv. Bloggar om allt hon håller kärt, inklusive böcker.

Präktiga (enligt egen utsago, och en av de bästa egenskaperna jag vet) Barbabok som har en bokblogg som ofta speglar min lässmak, och som dessutom bloggar om bokmärken, något som jag älskar.

Paperback lover som liksom jag älskar pocket och vars inlägg om nyss utgiven/kommande pocket jag hade jättemycket hjälp av när jag jobbade i lilla boklådan, och fortfarande delvis orienterar mig med.

Oanade sidor som skriver härligt blandat på tema böcker och som liksom jag har en fäbless för veganska bakverk.

Och slutligen Bokbiten som har en luftig och fin blogg om böcker och diverse bokigt, och dessutom ett hyllvärmarprojekt lite som det jag själv en gång började blogga på grund av.

Tack igen, Helena!