Taggar

, , , ,

Jag klarade mig igenom bokmässan med ett enda bokköp för egen räkning, och så faller jag dit 3 dagar senare på en gigantisk Sookie-stack. Jag skyller på omständigheterna: väldigt bra pris, i en bokhandel som jag gärna lägger pengar, och samtliga delar jag ännu inte hunnit läsa. Jo, jag är sent på Sookie, och vore det inte så att Calliope generöst donerat ett ex av första delen hade jag kanske ännu inte läst någon alls. Hemska tanke.

Sookie-fyndet gjordes på Antikvariat Läslustan (karta), som jag passade på att besöka eftersom jag hört ryktesvägen att de skulle vara nästa i raden av Lundabokhandlar att lida bokhandelsdöden. Glädjande nog visade sig ryktet inte stämma riktigt. Ingen stängning som det ser ut nu, men väl ägarbyte. Butiken kommer att fortsätta under samma namn och förhoppningsvis i samma anda.