Taggar

,

En hel del av er – i första hand bokisar – har fått bloggbesök av mig de senaste dagarna, och mer specifikt era gamla startsidor. Jag är grymt imponerad av hur länge en del av er bokbloggat, men tyvärr är det i ärlighetens namn få som jag hunnit läsa hela vägen tillbaka till start, så jag tog tillfället i akt att läsa era första inlägg som något slags inspiration för mitt eget. Mycket intressant, rolig och ibland lätt förvirrad (också skoj) läsning. Jag kan absolut rekommendera er en liten förstainläggs-turné vid tillfälle!

När det då finns så många bokbloggar redan att man inte ens hinner läsa sina favoriter tillbaka till starten, varför då starta ännu en? Jag ska erkänna att mina motiv är helt egoistiska. Sedan jag avslutade min anställning i lilla lilla boklådan – inte frivilligt, utan pga av de kval den led i den plågsamma bokhandelsdöden – har jag saknat ett forum för att prata av mig om böcker och bokrelaterat. De få, men väldigt trevliga bokträffar vi har här nere i söder räcker helt enkelt inte till för magnituden på mitt nörderi. Så jag samlar det här istället, så kan den som vill delta och den som inte vill slippa :)

Bloggnamnet då? Ja, man sitter där och försöker tänka ut något skoj eller smart, men eftersom jag är så sent med i spelet är allt redan taget, och eftersom jag redan har en blogg på annat ämne, fick det här bli en förlängning av den. Ni är välkomna att titta in där också.

Mer om boklampan på bilden, och hur du gör en egen, hittar du här.